Hur det blir och hur det var

På väg till psyk för antabus och hämtning av dosett med de få sakerna som ännu inte är placerade i min apodos. Jag hatar verkligen apodos. Det har inte blivit rätt en enda gång hittills. Läkarna rör till det så jag är jätteorolig att något ska vara fel. Jag skulle få apodos för att det skulle bli enklare med medicineringen nu är Märy är borta. Nu är det ett stressmoment. Min oro är värre. Psyk har svårt att ta emot min oro. De påpekar bara att Märy kommer tillbaka. Jag är säker på att hon inte kommer tillbaka på länge länge om hon ens gör det...
Det känns som att det är över hos Märy. Som att Märys hen fått sina vingar. Hen som inte borde fått vingar redan. Nu finns det två små barn som aldrig kommer att komma ihåg sin vuxen. ”Jag fick låna en ängel”
 
I dag blev det cykling till skolan för lilla P. Hen bestämde att nu var det tillräckligt fint för att cykla. Måste bara fixa en ny cykel till  hen då cykeln är lite liten. Det är bara så sjukt dyrt med cyklar. De på psyk skulle hjälpa mig och skriva intyg så att jag kunde söka fonder men det blev ju sådär nu...
Älskade lilla P. Så klok och så speciell. 
Nu när vädret är bättre så måste jag ut och ta bilder. Jag gillar det så mycket. Är ju mina rädslor och mitt tvång som sätter stopp för allt. Jag blir så arg på mig själv ibland. Jag är helt jävla värdelös med allt jag gör och oftast inte klarar att göra. 
En gång samlade jag på hästar av dessa varianter. Alla målades vita, svarta eller grå. Som med så mycket annat tröttnade jag och började att samla på något annat. Dehär hittade vi när vi städade i lådor som skulle ner i källaren. De fick flytta till våra Ivarhyllor i hallen. De passade bra där. 
 
Mitt månadskort till bussen har försvunnit. Nyladdat och helt borta..livet suger..
/Smilla 
Allmänt | #isbjörn#thebrand#lillster#psykiskohälsa#autism#adhd#detvarintesåhärdetskullebli | |
Upp