Måndag 8 januari

Det var minusgrader i morse. Is på vattenpölarna där regnet inte hunnit torka bort. På flera av pölarna åkte Smilla på skorna..lite som när man för många år sedan åkte skridskor.
 
Det behövs mer förvaring hemma. Spel och pyssel har invaderat hemmet och inte har vi någon ordning på allt. Roligare att ha översikt över sakerna och mycket enklare att pyssla utan att riskera att få sakerna över sig när man öppnar skåpet. Dessa skåp från Ikea, Ivar hade varit superbra. De rymmer massor och är riktigt fina! Fyra sådana längst med väggen i korridoren passar perfekt. Nu väntar vi och hoppas att de kommer att säljas online vilket de inte göra. Alla andra i samma serie men inte dessa. Det är svår med just möbler när man inte har någon bil. Känns ohållbart att bära hem 80+ kilo på bussen. 
 
Nu har julen försvunnit helt här hemma. Det är skönt men samtidigt lite tomt. Granen var så fin även utan sitt pynt. Nu är det vanliga lampor och allt är som det var innan. Möjligen finns det några saker som inte kommit upp än. 
I dag var det psyk, dosett och antabus. Jag är inne på dag tre utan alkohol. Lördag, söndag och idag när det är måndag. Den där Märy var stolt. Hon sa det flera gånger. Själv känns det inte som en bragd precis. Tre dagar är just bara tre dagar. Jag måste klara typ 14 för att börja att känna att jag gör något bra. Idag är suget lika starkt som alla andra dagar. Bara en..eller två..jag fixar det..jag vet det..
 
Eftermiddagen blev det lite fåtöljhäng. Ska egentligen städa och fixa tvätt. Dagen är dock inte slut än. 
//Smilla
Allmänt | |
Upp