Antabus och dosett

I dag har jag fått antabus och en ny delad dosett. Fick även medicin i påsar till idag och i morgonbitti. Ska försöka att reda ut det. Nackdelen just nu är att jag är mitt uppe i en hemsk abstinens. Det har varit så i några dagar nu. Det ökar och ökar vilket gör att jag blir rörig. Glömmer saker mer än vanligt. Är nere men samtidigt så springer det runt i min kropp. Allting är svårare att koncentrera sig på.
 
I födelsestaden var det lite små små drivor av snö. Tänk om det snöat ordentligt en gång åtminstone. 
Det ser nästan ut som bomull. Mjukt och fluffigt. 
Sen såg jag en helt fantastisk konstverk..eller en vanlig cykel om det passar bättre i andras ögon och öron. 
Det blir så fina bilder med ting som är rostiga. Jag måste verkligen försöka att ta mig ut och ta foto. Jag vågar inte gå ut men vill så väldigt gärna ta bilder att lägga in här. Det blir så tråkigt med bilder från andra sidor. 
Kläderna jag beställt ska jag ta bilder på när de kommer hem. 
På fredag fyller Tiger år. Där finns ett och annat att ta kort på. 
 
Nu buss tillbaka hem. Vila en liten stund. Lilla P är fortfarande hemma från skolan. Hoppas att hen kommer iväg på onsdag. Det är en hel månad sedan som hen var i skolan sist. 
Tur att vi lyckats få in lite ”skola” hemma. Vi pratar om det som de gör i skolan. Igår var det månader och veckodagar men det har hen inga problem med. Skönt! 
Eftersom jag själv var en orolig själ redan som liten och aldrig hade någon som brydde sig om att fånga upp mig i tid med allt som innefattade skolan så är jag så sjukt glad åt att våra barn inte är så. De är alla tre duktiga i skolan och mest av allt vill de lära sig. Jag har allt detta att tacka J för. Hen stöttar, tränar och hjälper. Förklarar och berättar. Hen gör ett sjukt bra jobb. 
Själv gör jag mitt bästa att hänga med. Jag lär dem vardagliga saker vill jag inbilla mig ibland men det är en slags sorg att inte hänga med. Att veta att man inte kan vissa saker som ens skolbarn kan. Trots allt gick jag ju ut skolan om än med hemskt låga betyg och inte helt godkänd i alla ämnen. 
 
Idag hos Mary pratade vi om vad jag hade kunnat sysselsätta mig med..sen..längre fram..kyrkogård är ett ganska starkt val. Mary tänkte på att jag skulle passa på HBV hem, eller som assistent i skolan till störiga barn eller med ensamkommande flyktingbarn. Det lockar absolut. Det finns dock ett stort men..
Jag kan ingenting. Jag har ingen utbildning. Jag kan inte ens gå ut mer än mina rutiner som skolan och psyk. Det finns inte så nära. 
/Smilla 
Allmänt | #idigdenim#mangokids#hummel#dcshoes#tearsinheaven#psykiskohälsa# | |
Upp