Skaljackor, städning som aldrig blir gjord och så är den där Märy tillbaka

I går kom lilla P hem med lera från topp till tå. Ytterkläderna var bara att lägga in i tvättmaskinen och önska att de blev lite rena :)
De måste haft väldigt roligt! Jag är den mamman som låter barnen leka i lera med finkläder om de hade velat. Barn ska få smutsa ner sig och inte behöva oroa sig för att föräldrarna ska bli arga. Det är bara kläder. De går att tvätta. Jag köper alltid de bästa ytterkläderna, de som tål mest vatten, andas bäst och har bäst antislitage. Det är så mycket värt det med ordentliga kläder. 
 
I morse hade inte kläderna torkat så jag fick ta fram hens skaljacka som hen använde i höstas. Stop! Den var för liten. Fick ta fram den rosa som var tänkt nu i vår och så skalbyxor till det. Dock glömde hen sen i skolan att fleecen skulle vara under jackan så att hen inte frös. 
 
Eftersom jag fastnade för den mintfärgade skaljackan från Pop så beställde jag den och tänkte jämföra dem och se vilken som skulle stanna. I dag blev valet självklart eftersom den från Pop ännu inte hunnit komma. Jag tycker att den rosa är jättefin och får väl glömma den andra. Ingen ide att spara den från Pop till nästa år för jag tror att den är likvärdig i storleken. Kanske man däremot kan byta storlek på den och ha den nästa år. Tål att funderas på 
Jag själv är fortfarande nere i en djup svacka. Det känns inte roligt med någonting. Jag nätshoppar inte ens. Jag sorterar jnte i barnens garderob, jag sorterar inte eller städar på barnens rum så som jag alltid gjort. Jag går upp, fixar mig själv och barnen, följer dem till skolan, går hem. Är hemma och bara är. Glömmer tiden och hinner inte påbörja något. Hämtar barn. Umgås med barnen till J kommer hem. 
Dagen efter är det samma rutin. De dagar jag är på psyk (mån,ons,fred) ändras rutinen lite på förmiddagen. Jag går på sparlåga och tycker ingenting är roligt. Ser ingen anledning till att le. I natt var jag vaken till klockan 4. Sen somnade jag och gick upp 6.20 ca. Jag skrev till psyk och det enda svaret jag fick var att jag ska till läkaren när hon kommer nu i vår men att jag ännu inte fått en tid. 
Så..med andra ord ska jag vara vaken i några månader nu. Känns bra. 
 
Idag är det 10 dagar sedan jag drack alkohol. Vilken tur att jag är utan pengar. 
 
Nu kom familjen hem. Biblioteket hade någon aktivitet idag så de gick dit med en kompis.
Nu har de börjat att baka. Fanns en sak till kvar i Bakboxen junior att göra. Lyxigt med hembakat!
/Smilla
Allmänt | #polarnopyret#isbjörnofsweden#längtareftervåren#psykiskohälsa#insomnia#antabus#pyssel#aktivitet#biblioteket#silasthecat | |
Upp