En prinsessa....sången förföljer mig.

Veckan som varit har präglats av stress och oro. Många saker har hänt och det har varit lite si sådär. 
Alkoholen har tyvärr krävt umgänge. Jobbig torsdag innan fredag. Allt blev fel   
När Freddie och jag träffades så vaskades alkoholen ut i toan. Hade hunnit dricka en hel del så jag var inte så klar i huvudet. Många många tårar blev det då Freddie kommer att vara min antabus utdelare nu framöver. 
 
 
Märy är iväg nu. Han som borde få leva tynar sakta bort. Timmar eller dagar. Märy stannar tills det är över. Jag saknar Märy. Vi tände ljus i en lykta om en skyddsängel. När han får sina vingar tänker vi på Märy och på dem som finns kvar. Små söta barn som aldrig kommer att ha några minnen från honom. 
Vi försökte oss på att fira lite påsk. Vår lilla P har börjat att dansa runt i sin ena tyllkjol. På huvudet kan man också ha den. 
Silas the cat njuter av livet.
och såhär...
eller varför inte lite nonchalant sådär i solen..
Vi köpte vackra tulpaner. Efter två dagar började dem bli ledsna. Deras axlar hängde..Jag förstod dem så väl. Så känner jag med. Tulpanerna vaknade till liv med vatten och beskäring. Jag är fortfarande nere. 
För att fixa påsken så krävs den obligatoriska påsktårtan (som födelsedagstårta, jultårta, nyårstårta, sommartårta, midsommartårta, skolavslutningstarta, tårtaförattdetalltidfinnsenanlesning till att äta tårta)
 
J stod i köket och bakade gott. Chokladtårta och små gräddtårtavarianter. Det blev även gula makarones gjorda på spadet från kikärter. 
Skratta bör man annars dör man
skrattar gör man ändå dör man
Barnen jakt efter påskägg. De fick samarbeta med lite kulingar i olika svårigheter. Allt börjades i torsdags med att det kom brev från Påskharen. 
Att måla ägg var en sak. Inte världens vackraste men barnen gillade det. 
Lilla P och T bakade chokladbollar tillsammans medan vi andra både fixade inför påsken och skruvade upp nya möbler. Det är fortfarande kaos men snart hittar vi golvet och har en bra överblick. 
Barnen har fått bokstäver med vilka de ska bilda en påskig mening. Roligt att se hur de samarbetar trots ålderskillnaden. 
Påskriset blev också pyntat. Naturligtvis med pynt som int kommer från djur. Fjädrarna är syntettrådar. Jättefina. De färgglada äggen kommer från Flying Tiger. 
Lo och jag lagade färsk fylld pasta tillsammans. Det blev en mysig stund. Det behöver vi. Hen är mysig att ha att göra med. Och så stor hen är..snart myndig..men vart tar tiden vägen..
 
 
 
Självklart har jag inte glömt bort min shopping. Den har varit skral..massa fönstershop men inget mer. Nja, jo lite till J. 
 
 
 
 
När jag trillade över dessa salt och pepparkar så tänkte jag genast på en som älskar avokado. Måste se till att tagga hen. 
 
Kommer fler bilder och text i morgon på bussen. Dags för psyk, antabus och dosett. Freddie ska vara där. Det bli än mer kaos om hen inte är där. 
Idag kom impulsen att hoppa från balkongen. Jag fick tvinga mig kvar i golvet med tankarna på att mina fötter satt fast i golvet utan att kunna ta mig loss. 
/Smilla 
 
Allmänt | #psykiskohälsa#autism#adhd#ocd#biopolar#easter#påsk#antabus#detgåruppochdetgårner#vadgörjagnudå#balkonghögtuppe | |
Upp