Frånvaro

Många dagar sen sist igen. Det är jobbigt att blogga när man inte orkar andas. Det blir en klump i huvudet som bara fokuserar på att stimulera hjärnan så den inte degar ihop. Nu är jag på bussen för Antabus och ny dosett. Det är så rörigt. Jag har noll koll på mina mediciner..det blir aldrig rätt. Det har varit lite sådär med besöken hos Freddie. Hon är snäll och rolig men jag saknar min Märy. Hon är så trygg. Freddie är försynt och är rädd att göra fel, att säga fel. Jag är ändå glad över att det är just Freddie som är reserv. Det finns några riktiga ruggugglor där..Freddie brukar gå som en mänsklig sköld när vi går förbi personalmatsalen...och så skrattar vi en sväng :)
I veckan hade Tiger konsert med skolan. Efter konserten var det knytkalas. Tiger hade bakat cupcakes. Mini mini. Den på bilden är en vanlig för jag hann aldrig ta bild på de små. Tiger älskar att baka. I helgen var Anna och lekte hos T och då bakades det drömrulltårta. Den såg rätt läskig ut och jag ”kunde” inte smaka på den för det var ägg i. Barnen var nöjda :)
Jag har fortarande en stor dipp. Allt går emot mig just nu. Fick avslag från Csn att sänka min betalning men de anser att min inkomst är för hög! Jag får ut ca 7000kr i månaden! Den ska räcka till hyra och mat. Har ansökt om bostadstillägg vilket säker också kommer att nekas. Hur tror myndigheter eller rättare sagt politikerna att man ska kunna överleva? 
Jag hittade ett stort svart hål på vägen..inte riktigt så som mitt ser ut men liknande..mitt är ljupare...mer runt men svart. Det börjar att bli trivsamt där..tryggare..svårare att komma upp..
Psyk vägrar att sätta in starkare vid behovs medicin. Inte ens för två/tre veckor..Då får man självmedicinera...
Jag räknar inte längre dagar utan alkohol. Det är bara nedslående när man inte lyckas och nummerna börjar om igen. 
My scars will always be there..
Min älskade Silas skulle hjälpa mig med ett pussel. Det gick bra så länge han bara låg där men sen försökte han ta mina bitar. Han är som en bebis. Allt ska i munnen. 
Det finns lite vårtecken runt omkring där vi bor. Inga fina rabatter men blommorna är vackra. 
Lilla P behöver nya stövlar. Hen hade kunnat ha gummistövlar varje dag. Det blev dessa gröna. Hen opponerade sig vilt när jag visade bilden. Vi får hoppas att dem godkäns när de kommer hem. Annars får de bytas. Helst ville hen ha rosa med jordgubbar för så ser de gamla ut..svårt att köpa samma lika när de köptes för ca ett år sedan. 
Gårdagens outfit. Underbart mjuk kofta från Lager 157. Byxor från Nova star, t-shirt från Mini Rodini och strumpor från Lillster. 
Dagens outfit. Leggings och t-shirt från Mini Rodini. Samma kofta som igår och strumpor från Lillster. 
Jag har köpstopp. Det går bättre måste jag ändå säga. Jag har bara beställt småsaker som strumpor och någon tröja. Inga mängder och mest tror jag att det är mer genomtänkta saker. Dessutom börjar jag att tänka att jag inte behöver köpa de allra dyraste plaggen. Dessutom är det inte mina pengar utan kreditbolagens..krediter i massor..saker som kan solla sig till allt annat som Smilla gjort sig skyldig till..jag hatar hur jag är..
 
Du log mot mig
En sista gång
Du var så lugn
Som om du redan gett dig av
Du såg på mig
Att jag var rädd

Hur kan man nånsin' va' beredd?

Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv
I varje andetag
Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
För en stund
 
Du gav mig allt
Ett hjärta kan
Du lever kvar i mig
Så länge livet ger mig tid
Du sa till mig 'Var inte rädd'

Men säg mig hur kan man nånsin' va' beredd?

Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv
I varje andetag
Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
För en stund
 
En äng..med blommor..en äng med lugn..
Vitsippor på vägen hem. Pratade om det igår. Vi trodde säsongen för vitsippor var slut..tydligen hade den inte ens börjat..
 
//Smilla
Allmänt | #psykiskohälsa#adhd#autism#kläder#skov#barnkläder#antabus#näringenlyssnar | |
Upp