Fredrika, Silas och att springa

Nu är jag på bussen på vägen hem från Fredrika. (Sprang till bussen och chauffören sa till mig att han hade sett mig och väntat så jag behövde inte springa..lätt att inte göra det när man resan är framme) Idag har jag fått antabus, min dosett och pratat. Hon är snäll. Enkel och dömer inte. Skönt. Hon är inte Märy men Fredrika. Det är tillräckligt. 
Innan hon kom så var det en tant som skrattade och sa till
mig, det finns en bänk bredvid dig. Varför sitta på golvet?
Nu pratar ju inte Smilla med folk och det var nog bra för annars hade jag nog inte varit trevlig. Ibland är det tur för andra att jag är tyst. 
När Fredrika kom så hade hon två tabletter lösa och var rädd att hon råkat tappa ut dem. När vi sen satt där så upptäckte vi två imovane på golvet. Dem fick hon ta med sig och slänga. Jag äter inget som varit på udda saker. 
Det är skönt att sitta på golvet. Fredrika frågar ibland om vi ska testa korridoren där hon sitter men jag kan inte..inte nu iallafall. 
 
Idag blir det tvätta hela dagen. Alla har kommit hem nu. Från lugn och tystnad till kaos och ljud. Min städning och ordning från igår grusades direkt. Klart att de ska få komma hem, det är inte så jag menar men det är lite jobbigt ändå...Silas blev förvirrad men glad. När jag gick så hade han satt sig i köksfönstret..J skrev: ”Tror att någon tittar efter dig” 
Min fina kille❤️
Jag är glad åt att han finns hos oss. Jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle varit utan honom. Han utstrålar en trygghet som nog är bra för de flesta men han tillsammans med medicinerna är för mig stort. 
 
I dag har jag druckit min sista cola och igår åt jag mitt sista choklad. Nu måste jag gå ner i vikt. Ca 20kg sen i sommar har jag gått upp. Det är inte roligt och inte bra. Avskyr att de dumma tabletterna ger biverkningar i form av konstant hungerkänslor. Måste bestämma innan jag ska äta hur mycket jag ska ta upp och sen hålla det. Många saker är bra med medicinerna men andra är verkligen pest. 
 
En sista djup tanke..folk som röker borde få bo tillsammans i en annan värld. I morse på vägen till lilla staden så gick det på en ung tjej som satte sig bakom mig..fy fasiken vad illa hon luktade. Det var liksom som ett moln kring henne..antagligen hade hon sekunden innan hon hoppade på bussen rökt och röken fanns kvar...så äckligt! Avskyr att det är många som inte ”hinner” duscha eller tvätta sig men rök är nog ändå värst om man ska göra en lista. Visst det är deras val men vi andra kan inte välja att inte åka buss bara för att de är vedervärdiga...skärpning!
 
//Smilla
Allmänt | #silasthecat#fredrika#märy#antabus#dosett#mediciner#kram#prataenstund#snäll#bussen#familjenhemma#vardag#värvet#pod#kristoffertriumf#stängauteallting#illaluktanderökare | |
Upp