Antabus, sex dagar utan dig

 
Så många/få dagar är det sedan jag drack alkohol. Suget har funnits och idag var steget lätt att trippa ner till affären med den gröna skylten. Dock gjorde jag inte det. Jag lät bli. Skickade mail med Freddie. Vill inte åka dit men det fanns inga andra alternativ enligt henne. Oavsett om jag tar min antabus eller ej så ska jag åka dit för att hon ska träffa mig. Jag vill inte. Jag vill ha ensamtid. Idag ska jag hämta barnen igen, direkt efter att jag träffat Freddie. T går hem själv eftersom hen slutar senare men lilla P måste hämtas. Jag frågade om de ville gå hem tillsammans igen en dag. Båda barnen svarade NEJ! 
Nähä, då blir det längre dagar på fritids. Det kommer väl en dag då de ändrar sig. Hade varit skönt om de kunnat gå hem en dag i veckan. Det hade blivit mindre stress för mig. 
 
Över lag har jag det just nu väldigt jobbigt med att hämta. Jag mår sämre och sämre. Känslan av att gå ut skrämmer mig. 
Utöver det så har jag oro hemma med. I dag var det ljud hemma. Jag tänkte att det var katten. Det var det inte. Katten sov i min ena klädlåda. Vem det var? Vet inte. Obehagligt ja. 
/Smilla 
Allmänt | #ångest#oro#bipolär#adhd#antabus#psykiskohälsa#freddie#åkabuss | |
Upp