Bilder från veckan som varit

Veckan lider mot sitt slut. Jag är trött och mitt mående tycks inte vilja vända. Mitt bottenlösa hål är fortfarande där. Visst finns det dagar som inte är lika mörka men det finns inte någon längtan efter liv. Jag har som vanligt varit på psyk, fått antabus och min dosett. Träffat Märy utan krav och med bara vara. Nu är det Freddie några gånger framåt då Märy är iväg. Bestämde redan idag att jag mest troligen stannar hemma i morgon. Min dosett ska inte hämtas förrän måndag så jag åker dit då. Skulle behöva städa lite, tvätta och lägga in tvätt. 
Veckans shopping bestod av nya pjucks till T och P. Äntligen hittades rätt storlek, färg och det viktigaste av allt, de är bekväma. Navy med rosa ”färgstänk” till Tiger. 
Leo i mint och lila till Puma. Nu ska det bara bli vår så att de kan använda dem. 
 
I början av veckan och igår föll snön samtidigt som solen visade sig från sin bästa sida. Det är en så vacker kontrast. 
I eftermiddag kom Bakboxen till Tiger. Smarrig kaka med chokladpopcorn. Ska bli spännande att få smaka. 
Vi bor med väldigt vacker utsikt. Det passerar många farty, skepp, båtar och allt som flyter. I går passerade den här. 
Spännande utseende. Man undrar onekligen vad den används till och var den ska. 
Lilla P kom hem med finaste påskpyntet. Givetvis skulle Silas vara med på bilden. 
Dessa fina heter Sonny Angels. De är samlardockor i form av små cheruber. Mössorna är olika och kan vara allt mellan djur, årstider, olika teman osv. När man köper dem så är de inpackade så man får alltid en överraskning när man öppnar. 
Nu är det en ny dag. Jag åkte inte till Freddie. Jag tvättar. Vilar mig i fåtöljen och försöker bara att andas. 
Allting blir lidande. 
Nu har vi en hel veckas lov. Det är påsk säger dem. Jag vill ha vår säger jag. 
 
 
De säger att jag varit utan alkohol i 20 dagar. I tjugo dagar har jag tänkt på alkohol. I tjugo dagar har jag velat. Jag drack vatten med bubblor i lördags. Det fanns alkohol. Smilla drack vatten. 
/Smilla
Allmänt | #vans#bakboxenjunior#vår#vinter#lugntisjälen#ontisjälen#antabus#freddie | |
Upp