Psykisk ohälsa

Idag är det fjärde dagen utan alkohol. Det börjar att kännas jobbigt. Mitt mående är nere i en djup svacka och klart att det spelar in. Hade jag haft alkohol så hade jag ju självklart druckit den. Världens ser annorlunda ut med alkohol. Jag är annorlunda med alkohol. Jag har en ursäkt till att bli gränslös. Något att skylla på även om jag är gränslös ändå. Så fort jag vaknar på morgonen så hatar jag mig själv. Jag är fet, äcklig, jag kan inget, jag pratar konstigt eller inte alls. Just nu är min röst på väg bort igen..jag har känt det ett tag..det kryper liksom inom mig. Det trycker i min tunga. Som att någon trycker den neråt i munnen. Det har blivit jobbigare än innan. Saknaden av den där Märy som blir varje vecka är mer än vad jag kan hantera. Alla rutiner som varje gång ändras. Ingen av dagarna är samma. Ena veckan är på ett sätt och andra veckan är ytterligare på ett sätt. Vecka 3 är än mer kaos. 
Jag vet inte hur länge jag kommer att orka detta. Jag tänker dagligen på hur jag ska sluta leva. Hur jag ska sluta andas. Jag planerar, läser på, förbereder. På psyk får man dock låtsas. 
Man kan inte säga vad som helst. 
Det är bäst så. Det finns alltid dem som har det värre. Någon som är så dålig att döden redan knackar på. Någon som vill leva och se sina barn. Som vill leva. Vi kan byta. 
Du lever. Jag dör. 
Deal?!
/Smilla 
Allmänt | #psykiskohälsa#adhd#bipolär#suicid#oro#villsova#tryggheten | |
Upp