Tiden springer iväg

Dagarna bara försvinner. Jag är fortfarande nere och har fortfarande inte kraften att ta mig upp. I går var jag hos Freddie och fick ny dosett och antabus. Försökte länge med att slippa men det är som med allt annat ”frivilligt”.
Freddie gick emot mig och gav mig en stor kram och sa förlååååt!!
Smilla kramas inte!! Jag tror att Märy pratat med henne om att inte tjata om mindfullness eller över hur hon inte vet något om mina relationer till barnen eller vad jag bär med mig dagligen. Mötet fick fort och sen såg jag fina snödroppar på vägen.
Så vackert! 
När jag stressat hem kom min arbetsterapeut och en hjälpmedelskonsult hem och visade hjälpmedel att ha med sig istället för att bara använda mig av min stora ”Sigvart”. (Memodayplanner) Den är lite för stor att stoppa i väskan. Handi är i storlek med en IPad. Den är tydlig, bra och enkel. Hjälpmedelkonsulten skulle beställa den och i slutet av april ska jag dit och installera och koppla ihop den med Js dator så att hen kan skriva in saker i min kalender om det skulle behövas. Programmet är fullt med bilder men man kan även ta kort med den och lägga in. Har man bilder på datorn kan man även där lägga in dem i Handin. Det ska bli spännande. Jag hoppas att den kan hjälpa mig. 
I natt sov lilla P hos sin bästa kompis. Det var första gången som hen sov borta. Det hade gått så bra. Hen hade sovit hela natten och de hade haft roligt tillsammans. De skulle få leka lite till sen ska hen hämtas hem igen. Lite skönt har det varit. 
I går när de lämnat Lilla P så tog J med sig de två stora och tittade på Lars Croft på bio och åt på Max. De hade haft en mysig stund. Är så glad för dem. Själv var jag hemma med katten. Lugnt och skönt och jag kunde ladda batterierna en stund. Idag ska barnens rum fixas. 
I går skrev min älskade systerdotter till mig och
visade Fuck Cancers nya armbanden som de gjort inför Europride i Köpenhamn i sommar. Givetvis beställde jag ett till mig och ett till J. Det är viktigt att stödja!
 
Idag säger dem som vet att det är 24 långa dagar utan alkohol vilken även innebär 24 dagar med sug efter alkohol. Att det aldrig kan lägga sig. 
 
Världens bästa barn! 
Lo åkte till en affär med en kompis för att köpa ett spel till sin dator. Vi kom överens om att hen skulle skicka ett sms så skulle jag sätta över pengar till hen. Hen messade efter en stund och bad om pengar. Jag satte givetvis över dem. Cirka en timme
senare kommer finaste Lo hem med en kaffekokare!!! Är så stolt! Vi har inte misslyckats helt med att låta våra barn växa och bemöta dem på rätt sätt. 
Det var nästan så att tårarna rann. Och då ska vi ha i tanke att Smilla inte gråter. 
 
Nu måste dagen starta. Lite frukost någon?
/Smilla
Allmänt | #fuckcancer#europride#westpride#psykiskohälsa#antabus#inteduktig#freddie#längtan#snödroppar#missbruk#kaffeärgott#väldensfinastelo | |
Upp