När livet tar tid

Nu har det återigen gått en tid. Mitt mående är inte så bra. Jag fick träffa läkaren nu i veckan som gick. Jag tror att hon försökte att förstå men vi var ändå inte överens med de nya medicinerna som hon satte in. Jag känner efter 4 dagar att de inte gör någon nytta. Sömnen är som vanligt. Två propavan, en imovane, 2 olanzapin, en melatonin och en Nozinan innan läggdags. Ingen skillnad är det. Nozinan ska jag även ta under dagen. Jag kan lika gärna äta alvedon eller så. Ingen skillnad och jag blir inte ens trött så att ångesten flyter bort lite just på grund av tröttheten. Nozinan ska dessutom hjälpa till mot rösterna och människorna som jag känner omkring mig. Skuggorna. Känslan av att någon står bakom mig. Nattliga knackningar i ryggen. Mardrömmar. Äter redan olanzapin för detta och Nozinan ska förstärka det så att de som jag ser och hör ska försvinna. Freddie bad mig prata med dem. Att nästa gång när jag känner dem så ska jag fråga vem det är. Jag har inte vågat. Jag skulle vilja men vet inte vad som händer då. 
Den där Märy är fortfarande borta. Hon säger att hon kommer tillbaka men jag tvivlar till den dagen då jag ser henne. Jag har blivit ganska trygg med Freddie. Det kommer att bli tomt utan henne. Hon är så knasig så det är svårt att vara allvarlig tillsammans. Vi är typ likadana och när vi ska göra något så blir det alltid kaos men i slutändan så fixas alltid till det bästa. Nu slutar hon snart. I juni. Alla de bra försvinner. När jag var hos Freddie häromdagen så fick jag god juice och choklad. Kändes lite lyxigt. 
Vi har en knasig katt hemma. Han är världens gosigaste katt men även helt knasig. Han hör hemma här. 
Silas the cat
Vi har haft några tuffa dagar med lilla P som inte velat gå till skolan. Vi har kommit försent och en dag fick jag inte iväg hen. Det är jobbigt för både mig och lilla P. 
Lilla P åker kick till skolan eller så cyklar hen. Jag går. 
Snart behöver hen en större cykel. Knäna slår nästan i styret. Denna månaden är kaos med pengar så det måste vänta. Hen får åka mer kick och mindre cykel och med tanke på att vi bor ca 10 minuter från skolan så är det inte långt att gå heller. 
Det blommar lite överallt. Det är så vackert och rofyllt. Synd att det varar så kort period. När jag är på psyk så finns det en skog man går igenom. Där blommar det lite allt möjligt. Tror att någon kastat ut lite lökar eftersom det finns både tulpaner och påskliljor och så givetvis sådant som alltid växer på våren. Träden har knoppar och det är så fint. 
På barnens skolgård blommar ett japansk körsbärsträd. Finns få blommor som är så vackra. 
Tiger har tagit sin uppgift med att baka på allvar. Det är mysigt men man måste svälja många gånger för att inte svimma när man ser allt kaoset som blir. 
Jag har nästan inte alls köpt något på senare tid. Det blev nya gympaskor till Puma för de gamla gick sönder. Jag börjar stt fundera om och vad de behöver. De små har mycket kläder. De behöver inte mer egentligen. Skorna blinkar. 
Lite skratt
Lite allvar. 
Regnbågsstrumpor från Flying Tiger of Copenhagen. 
Lite häng i parken. 
Sen passerar livet förbi på vanligt sätt. Inget spännande händer. 
/Smilla
Allmänt | |
Upp