Antabus, dosett och en februari utan shopping

 
Jag är en är missbrukare på hög nivå (även om det inte vill erkännas)Nu har det gått så långt att jag verkligen måste se över mitt liv och mest av allt barnens framtid. 
Jag handlar varje månad, varje vecka, varje dag. Jag lurar mig själv och andra. Det är så romantiskt på något sätt. Jag shoppar, ger barnen och J allt det jag vill och som jag tycker att de ”måste” ha. 
Allting har dock en mörk mörk baksida. Skulder..många många skulder. Jag skäms när jag tänker på det. Inte just då och där för då har jag bara en kick i shoppandet. Inte ens efteråt. Däremot kommer ångesten när brev från kreditbolagen kommer in. När breven från Inkasso ligger i brevlådan. När påminnelserna trillar in. När man räknar på sina inkomster och konstaterar att efter att ha betalt hälften alla fakturor på saker som ingen behöver så finns det inte pengar kvar. Alternativet är ju givetvis att betala mat osv så alla fakturor växer större och större. J har även tagit lån för att täcka krediterna..för att betala mina skulder...flera gånger..
Givetvis ligger det även mycket annat bakom..väldigt mycket..
I dag bestämde jag att i februari ska jag ha en köpfri månad så idag beställde jag en jacka till mig och skidbyxor till lilla P som verkligen behövs. (Jag har inte haft en jacka sen kanske 2009 eventuellt längre. Jag har alltid bara tjocktröja) Beställde en ofodrad anorak. Dock är det inte alls säkert att jag behåller den. Samma är tryggt och jag har vant mig vid kylan. 
Jackan hittas här :https://www.ridestore.se/newsoul-anorak-jacka-black-307881
Tycker att den är väldigt fin. 
Skidbyxorna till Lilla P som passar fint till jackan hen redan har. 
 
Byxorna hittades här: 
https://www.skistar.com/sv/Shop/Klader/Byxor/Skid--och-snowboardbyxor/powder-winter-pant-kids-ice-282975/
 
Jackan köpte jag här men det var ett tag sedan.
https://malmooutdoor.se/klader/jackor/vinterjackor/helicopter-winter-jacket-candyfrog
 
Nu är jag på väg att hämta dosett och ta antabus. Det var en hel vecka sedan sist eftersom kroppen släckte ner. Ska bli skönt att äntligen träffa den där Märy igen. Lite ovant att åka bussen igen. 
Och så ska jag be Märy och Fredrika att göra vågen. 20 vita dagar!
/Smilla
Allmänt | #isbjörnofsweden#skistar.com#duved#antabus#ridestore.se#anorak#newsoul#psykiskohälsa, #malmöoutdoor#helicopter# | |
Upp